Neler Hakkında Yazıyorum?

29 Eylül 2018 Cumartesi

Yeni Hobi : Kanaviçe

Merhabalar.

Sonunda yazmaya başladım yoksa aklımda dönüp durarak bana rahat vermeyecekti.
Tatil zamanı can sıkıntısından, ikizler burcu olmanın getirisiyle de bir heves gidip kasnak aldım. Daha sonra internetteki süper öğretici videolar sayesinde de hemencecik öğrendim.


Evet karşınızda kendi yaptığım bazı minik örnekler. Ben yazmaya karar vermeden önce etamini kestiğim için parçaları kasnağın içine koyarak resmini çektim. Bir yandan da iyi oldu hepsi bir arada. :) Bir de arkadaşıma yaptığım kitap ayracını görüyorsunuz. Bunlar en basit modelleri harika işler var kasnakla yapılan.
Şimdi öncelikle bu türden işlere meraklı olanlar için alınacak malzemeleri sayayım sonra da yukarıdaki başlıkta geçen iki kelime arasındaki farkı anlatayım.

Malzemeler: Kasnak, ucu küt etamin iğnesi, etamin ya da keten tarzı işlemeye müsait bir kumaş (ama kota bile yapanlar var yani), işleme için uygun ip bu kadar.

Öncelikle bana göre en basiti kanaviçe oldu. Çarpı şekli yapa yapa şekil oluşturuyorsunuz. aradığınız örneği bulamasanız bile kareli defterde kendiniz çıkarabilirsiniz. İnternette "cross stitch" diye aratırsanız çok zengin içerikler bulabilirsiniz.
Diğeri ise benim en beğendiğim nakış ile işleme. Burada birbirinden farklı yöntemler var. Kanaviçeye göre daha zor ama onu da videoları izleyerek ve biraz alıştırma yaparak öğrenebilirsiniz. Bunu da "hand embroidery" diye aratabilirsiniz. Yapılan çalışmaların bir sınırı yok. O kadar harika şeyler yapmışlar ki bayıldım. Bu arada nakış tekniklerini ayrıntılı ve anlaşılır anlatan bir site bulmuştum buraya linkini bırakıyorum. İlgililer göz atabilir.
Hem vakit geçirebileceğiniz hem eşyalarınızı süsleyip değişiklik yaratabileceğiniz bir hobi. Öğrenmesi ise bu internet devrinde hiç zor değil. Artık ev kızı olmuş biri olarak böyle işlere merak saldım. Tabi bunu yaparken Türk aile yapısı gereği "çeyizine havlu da işle. Bak yatak örtüsü kenarı varmış." gibi söylemlere kulak tıkarsanız çok daha iyi olur. :D Ben o tarz şeyleri hiç sevmediğim için tabii yoksa siz seviyorsanız göz atabilirsiniz.
Denemek isteyenlere tavsiye ederim.
Mutlulukla kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder