Neler Hakkında Yazıyorum?

27 Haziran 2016 Pazartesi

Namaikizakari - Manga


Ben özel eşyalarına çok düşkün biriyimdir. Küçük bir kağıt parçası bile olsa sırf anısı var diye onu ömür boyu saklamak isterim. Sakladığım her şey de birbiriyle öyle ilgisizdir ki ne arasanız bulabilirsiniz. Ve sanırım bu blog da benim kırmızı kutum gibi her şeyi içinde barındıran bir yer olacak.
Asıl başlığımıza dönersek...
Namaikizakari; benim en en sevdiğim manga olmakta.
Konusu şöyle ki: Machida Yuki, yakın arayla doğmuş üçüz erkek kardeş ve ikiz kız kardeşlerin en büyüğüdür. Daha kendisi çocukken kendinden küçük beş kişiye ablalık yapmak zorunda kalmıştır. Eh bu durumda da hemen olgunlaşmıştır. Ancak bir durum vardır ki. Yuki kendini hep katlanmaya programlamıştır. Oto kontrolü sağlam tutup elinden alınan şeyler karşısında ağlamayıp serin kanlı yaklaşmıştır. Ama bu nereye kadar böyle gidecek dersiniz?
Naruse Shou ise umursamaz, kendinden büyüklere bile saygılı davranmayan, -ki bu Japonya'da fazlasıyla önemli- bayağı bir yakışıklı ve upuzun bir gençtir. Yuki onu ilk gördüğünde, "Ona karşı ilk izlenimim; dış dünyaya karşı ilgi göstermeyen, şımarık ve kibirli bir kişiydi." diye tanımlar. 
İlk karşılaşmalarında büyük bir talihsizlik yaşanır. Naruse yanlışlıkla Yuki'nin göğsüne dokunur. Her ne kadar bu durum Yuki için çok sarsıcı olsa da kendini ifadesiz olmaya ve bu olayı takmamaya zorlar. Yuki aynı zamanda okulun basketbol takımının menajeridir. Ancak ilk baştaki amacı kaptan Kido'ya yakın olabilmektir. Takım için aşırı derecede çaba sarf edip, takım arkadaşları tarafından patroniçe adını alsa da hala ilk niyetinin saf olmadığı konusunda vicdan azabı vardır. -böyle de duyarlı bir karakter işte.- Bizim upuzun Naruse'miz de takımdadır ancak haliyle Yuki ona pek ısınamaz. Ancak bir gün pat diye gelen öpücük ve aşk itirafıyla neye uğradığını şaşırır. Evet Naruse, Yuki'ye aşık olmuştur ve bunu ona söyler. Ama bizim duygularını asla belli etmeyen kızımız buna pek inanmaz ve dalga geçtiğini düşünür. Tabi bir de Kido-sempai var. Ve pek sevgili Kido-sempai'mizin tazecik kız arkadaşı. Sonrasında olanları isterseniz okuyup öğrenebilirsiniz.
Bana sorarsanız eğer kesinlikle onların ki gibi bir aşk isterdim. Yuki her ne kadar duygularını saklayıp kendini geri çekse de Naruse'nin onu iyice gözlemleyip kendini ifade etmesi için üzerine gitmesi çok hoş. Bazen insanlar çabuk sıkılabilir hatta karşındakinin neyi sevebileceğini bile düşünmez. Böyle bayat ilişkilerin olduğu günümüzde Naruse gibi düşünceli bir aşık bulmak zor. Bu iki karakterin yanı sıra takımdaki diğer karakterler de çok eğlenceliler. Özellikle öğrencilerin Yuki'yi evi çekip çeviren bir anne gibi görmeleri çok tatlı. Bir de kıskandıklarında yüzlerinin kararması var ki her böyle olduktan sonra mutlaka beni kahkahalara boğan veya iç çektiğim bir olay olur. Şu an için bu kıskançlıklar Naruse'nin eski yakın arkadaşı Hakamada-kun yüzünden oluyor. Merak ettiniz değil mi?
Ben türkçe çevirisini http://puzzmos.com/manga/Namaikizakari sitesinden takip ediyorum. Daha yeni 45. bölümün güncelini verdi ve ve ve yine harikaydı. Telefonum Namaikizakari'nin resimleriyle dolu zaten. Hemen alta sizin için de birkaç tanesini paylaşacağım.
Manga okumak gerçekten eğlenceli. Bu hobiye başlayalı çok olmadı ama pek çok mangadan haberdarım diyebilirim. İleride sevdiğim diğer mangaların tanıtımını da yapmayı düşünüyorum. Bazı vazgeçilmezlerim var ki en başta onları anlatacağım. Namaikizakari de onlardan birisi.
Eğer sizde merak ettiyseniz bu umursamaz çocuk ve kendi kabuğundaki sempai'in maceralarına ortak olun derim.
-Karakterlerimiz;
 -Bazen sadece sarılıp destek olman gerekir...
 -Ağızdan olmaz! -Okuyunca anlayacaksınız. :) -
 -Demirden kalenin yıkılıp o gülümsemenin geldiği an; "Kazandık!" 
 -Böylede tatlıyız.
 -Ve birileri yine kıskanmış.
-Böyle yaptığında şapur şupur öpmek istiyorum şunu.-
 -İlk defa sevgilisi olan Yuki kız arkadaşınım bile diyemiyor.
-Buraya ayrı bayılıyorum. Kurgu içinde okurken cuk oturuyor resmen.-
 -Ve son olarak Naruse'nin Yuki için Kyoto'dan aldığı hediye; kyou beni. İlk ayrılık.
(Kyou beni bir makyaj malzemesiymiş. İçinde anladığım kadarıyla ruj yapısında bir boya var ve fırça yardımıyla kullanılıyor. Bir sitede 30 TL civarındaydı. Ben alttaki resimde Sakura çiçeği olanı çok sevdim.)

Evet bir yazımın daha sonuna geldim.
Mutlulukla kalın...

4 yorum:

  1. Hangi siteden okuyabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde Puzzmoş veya MangaTr'yi önerirdim ama bu siteler yakın zamanda kapandı tekrar açıldı bu yüzden yüklenen içerikler kayboldu. Şu an baktım henüz Namaikizakari'de yükleme yapmamışlar. Başka bir Türkçe kaynak bilmiyorum ama İngilizce okumak isterseniz pek çok sitede mevcut. Yardımcı olamadığım için üzgünüm.

      Sil
  2. merhaba blogunu çok beğendim müsait bir zamanında yazılarının tamamını okumayı düşünüyorum. Eline sağlık . Bu mangayı animekeyfi diye bir site var oradan indirebilirsiniz isterseniz aynı zamanda çevirmenleri puzzlesub du onların kendi sitesinde de mevcut :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Çok mutlu oldum yorumunuz için. Puzzlesub da bulamamıştım ama onlar çeviriyorlar evet. Teşekkürler öneriniz için. :)

      Sil