Neler Hakkında Yazıyorum?

3 Haziran 2024 Pazartesi

BCP Mayıs * Dram, Tarihi, Gotik, İrlanda ~2024

Merhabalar.

Şöyle bir kafamı takvime doğru çevirdim ve Mayıs geçti ben yazıyı yazmadım diye bir uyanış yaşadım. Hemen hızlıca yazacağım çünkü pek vaktim yok. Bu ayın teması dram, tarihi, gotik, İrlanda. Ben bir günde uykusuz kalıp izlediğim Normal People dizisini seçtim bu ay için. Gerçekten beni çok etkiledi. Böyle aşkın ızdırabını çekmeyi sevenler için tam. Yer yer gözyaşlarım pıt pıt döküldü. Çoğu sahnede çenem titredi, sesim kırıldı. Marianne'le kendimi çok özdeşleştirdim. Connell'dan nefret ediyorum onu sevme işini Marianne'e bırakıp tüm nefreti kendi payıma alıyorum. O derece bir nefret. 

Konusuna gelirsek; İralanda'da yaşayan iki lise öğrencisi Marianne ve Connell, Connell'ın annesinin Marianne'lerin evinde çalışması ile birbirlerini tanımaktadırlar. Aynı okula giden ikili Marianne'in dışarıdan soğuk tavrına kıyasla evde arkadaşlık kurmayı başarırlar. Zamanla bu arkadaşlık aşka dönüşür ama ergenlik bunu mahvetmeyi başarır. Devamında da Connell'ın rezillikleri bu mahvoluşu sürdürür. Malesef objektif olamayacağım. Çok kızgınım ona. Daha fazla detay da veremeyeceğim. Kitabı da var ama asla okumayın hiç güzel değil bence. Dizisi daha güzel. Hatta dizisi fazla güzel. Çok güzel işlemişler. Çekim açıları ve kurgu çok başarılı. Kitap okuyormuşsunuz hissini de veriyor bence. Bir de bir arkadaşım izleyip bazı sahnelerin çok falza çıplaklık içermesinden rahatsız olmuş. Uyarayım ben de dizide çıplaklık fazlaca mevcut. Rahatsız olacaksanız pas geçin. Ama dizi çok iyi, oyunculuklar mükemmel. Zaten oyunculuklar bu kadar iyi olmasa şu an Connell'ı oynayan oyuncudan da nefret ediyor olurdum o deree bilendim çocuğa. 

Neyse ben kaçıyorum şimdi. Geç oldu, kısa oldu ama olsun artık. Temmuz sonrası kendimi sarsıp bloga yaz çabuk diye darlayacağım kendimi. Hikaye de yazmak istiyorum bu sefer. Canım kurgu yazmak istiyorum. Bildiğiniz canım çekiyor bu aralar. Ders çalışmam lazım ya hep bundan olmadık işlere özenmem. Kendinize iyi bakın.

Mutlulukla kalın.

14 yorum:

  1. kitabı okumuştum dizisini de izleyim barik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziyi izleyince ben kitabı sevemedim. Umarım sen beğenirsin diziyi. İyi seyirler. :)

      Sil
  2. Senaryo, çekim, oyuncuların başarıları, kurgu film ve dizilerde ne kadar önemli. Bir yapımı izlenir kılıyor ya da zaman kaybı oluyor.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle her şey aynı anda güzelse izlemesi çok keyifli oluyor. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Ben kitabı okudum ve çok sevdim. Sally Rooney seviyorum sanırım ik ikitabını daha okudum sonrasında ama diziyi seven de çok ben kendimi henüz hazır hissetmiyorum izlemek için ama mutlaka izleyeceğim bir ara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizinin duygusu çok yoğun. Kurgu içinde hızla ilerleyen olaylar da bile duyguya odaklanılmış bence o yüzden kitaptan da benzer bir yoğunluk bekliyordum. Tarzı farklı olduğu için hayal kırıklığı oldu biraz. İlk kitabını okusam belki onu da severmişim. Teşekkür ederim yorumun için seni görmek çok güzel. :) Arada yazsam mı diye düşüyordum ama çekiniyordum açıkçası şimdi sanki evrende çağırmışım gibi geldi.

      Sil
  4. Okuduğum kitabın dizisinin olduğunu öğrenmem. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversiniz. Teşekkürler yorum için. :)

      Sil
  5. fırsatın olunca son yazıma bir bakıver :)

    YanıtlaSil
  6. Nedense bu kitap için bir ilgim oluşmadı, popüler kitapları çok görünce nedense bir uzaklaşma geliyor, aynı diziler gibi. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet birkaç kez beklentiyi karşılamayınca insan uzak duruyor. Ben de çok geç izledim. Direndim biraz ama bu sefer boşuna direnmişim diyorum. Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  7. Bence bi eserin hem kitabı hemde dizisi varsa güzel bir konusu vardır bende merak ettim açıkçası

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet genelde çok ilgi gören şeylerin farklı platformlarda içerikleri üretiliyor. Umarım seversiniz. Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil