Neler Hakkında Yazıyorum?

25 Mart 2023 Cumartesi

Notre Dame de Paris - Müzikal

Merhabalar.

Notre Dame'ın Kamburu kitabını ve anlattığı hikayeyi bilmeyen yoktur. Ben de kabaca hakkında fikir sahibiydim bundan öncesinde. Daha sonra karşıma bir şarkı çıktı. Şarkıyı beğenip araştırınca Notre Dame de Paris müzikalinin en sevilen parçalarından biri olan Belle olduğunu öğrendim. İlk kez 1998 yılında gösterilen müzikal olmasına rağmen benim şu an keşfetmiş olmam beni çok şaşırttı ve hemen koşup izlemek istedim. Şansıma internette Türkçe çevirisi bolca mevcuttu. Ben buradan izledim eğer merak eden varsa. İşte o andan sonra da her gün kesintisiz müzikalin şarkılarını dinliyorum. Üstelik bir çok ülkede farklı dillerde sergilendiği için onları da buldum. Ama bir tek İspanyolca olanını beğendim. Onun müziklerini de buraya bırakayım. La Canción De La Zíngara favorim.

İstanbul'da yaşayanlara da bir güzel haber vereyim. Müzikal Fransız orijinali ile Zorlu'da yayınlanacakmış.

Hani bir replik var ya yanımdasın dokunamıyorum çok saçma. İşte bu tam olarak benim şu an ki hislerimi anlatıyor. Gitsen gidilir ama imkanlar elvermeyince ben de dramatik bir el hareketiyle nayır nolamaz diyerek sandalyeme yıkılıyorum. Şaka bir yana ben bir anda bu kadar çok sevdiğim için buraya da yazayım dedim. Kitabı da aldım. Müzik ve Sessizlik bitince okuyacağım.

Benim gibi müzikali bilmeyenler bir şans verebilirler. Bilenler için de farklı versiyonlarını dinlemek hoş olabilir diye düşünüyorum. İstanbul'daki gösteriye gidenler benim yerime de bolca eğlensin. Kendinize iyi bakın.

Mutlulukla kalın.

9 yorum:

  1. Bu müzikali ben de çok seviyorum belle şarkısı özellikle evet baya güzel :) kitapta zaten efsanedir, keyifli okumalar diliyorum şimdiden :) keşke İstanbul'da olsam, giderdim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Hiçbir zaman İstanbul'da yaşamak istemedim ama bu haberden sonra keşke dedim. :D

      Sil
  2. Tavsiye ederim bence izle. Her sarki en az Belle kadar guzel. Tu vas me détruire, Belle, Floransa, Le Temps des cathédrales, La Monture benim favorilerim Fransizca versiyonunda.

    YanıtlaSil
  3. ah ben de belle şerkısına ve söyleyen 3 şarkıcıya bayılıyorum. sürekli dinlediğim şarkı. zorludaki kadro eğer asıl kadro olursa giderim tabii, yedekleri göndermezlerse :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kimse onlar gibi söyleyemiyor bence de. Kadroyu aradım ama bulamadım. 2022'de Garou yokmuş ama Daniel Lavoie ve Patrick Fiori varmış. Araştırıken videolarını bulmuştum bakabilirsin sen de. Ve hala muhteşemler. Gidersen benim yerime de keyfini çıkar.

      Sil
  4. böyle bir şeyi geç görmem şoku artık bir dahakine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı hisleri yaşamıştım. Umarım bir dahaki sefere. :)

      Sil
  5. Kitabını ve müzikalin bazı şarkılarını seviyorum ben de. Fransızca müzikali görünce çok heyecanlanmıştım ama yanlış hatırlamıyorsam altyazı yoktu, bu da beni vazgeçirmişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelmiş Türkçesi. Bulabilirsiniz. Youtubeta Alıntılarla Yaşıyorum sayfası da müzikal ve kitabı yorumlamış ona da bakabilirsiniz. İyi seyirler şimdiden.

      Sil