Neler Hakkında Yazıyorum?

18 Ocak 2022 Salı

Evde Takı Yapımı

Merhabalar.
Başlığa ne yazacağıma karar verirken çok düşündüm. Daha önce parça parça yaptığım takıları yazdığım için onların başlıklarının devamı olsun dedim. Ama bir de baktım her defasında ayrı başlık yazmışım. Neyse o zaman bu sefer de başka olsun diyerek bu başlığı seçtim. Evde takı yapma olayı son birkaç senedir çok popülerleşti sanırım. Ya da ben sosyal medyayı son birkaç senedir aktif kullandığım için görüyorum. Küçük işletmeler, çeşitli reelsler, boncuklar, teller her yerdeler. Benim için de elime aldığım her şeyi takıya çevirme merakım yüzünden bulaştığım bu işlerde başlangıçtan beri yol kat ettiğimi düşünüyorum. Seramikten ilk yaptığım şeylere dönüp bakıyorum da hangi akla hizmet yapmışım, takmam ki ben bunları dediğim oluyor. :D Neyse muhabbeti kısa kesip takılara göz atalım. Belki yapmak isteyenlere de bir fikir olur. Umarım beğenirsiniz. 
Öncelikle benim yaptığım tüm takılar arasında en sevdiğim ay dedeli küpeler. Onlara bakmak bile beni mutlu ediyor. Bu küperleri seramikle yaptım. Yuvarlak bir şeyle iki tane hamur kestim ve onları istediğim şekillerde düzelttim. Krem şanti aparatlarımızdan ucu yıldızlı olan bir tane vardı. Biz o aparatları kullanmadığımız için el koydum ve yıldızları da onunla yaptım. Gördüğünüz gibi evdeki her malzeme kullanılabilir böyle hobilerde. Daha sonra kurutma, zımparalama, boyama, yapıştırma, takı aparatlarını takma derken küpemiz hazır. :D 
Seramiklerle devam ediyoruz. Bu modelleri ben Pinterest'ten, İnstagram'dan falan buluyorum. Yapmaya çalışırken de ya ufak bir yerlerini beceremiyorum ya o an yaptığım gözüme güzel geliyor öyle bırakıyorum. İşte böyle böyle son halini alıyor. Bu modelde de yuvarlak kesilen hamura ufak delikler açıp kurutma, zımparalama, boyama aşamalarına soktuktan sonra küpe halkamıza takıp bitiriyoruz. 
Yukarıdaki ile aynı işlemle yapılan altın yapraklarımız var burada da. Elimle yaprak şeklini verdiklten sonra şekillendirme aparatlarıyla üzerindeki yaprak çizgilerini yapıyoruz. Kuruyunca da klasik işlemleri yapıp küpemizi hazır hale getiriyoruz. İsterseniz ucuna, sonuna boncuklar ya da başka objeler de takabilirsiniz. Ben şimdilik böyle bıraktım. Belki ileride süslerim. 
Baştan sona oje olan bir takımız var karşımızda. Yaparken odaya girilememişti. :D Seramikle oluşturduğumuz yuvarlak halkalarımızı oje ile boyadım ve üzerindeki çiçek desenlerini çizdim. Sonra içinden bir tel geçirerek onu küpe aparatıyla birleştirdim. Aslında o tel detayı pek hoşuma gitmiyor ama yerine ne yapabilirim bilemiyorum. Belki ileride bir fikir bulursam değiştiririm. 
Daha sade bir arka planda bakalım bir de.
Ve geldik seramik+boncuk iş birliklerine. Takı çivisi denen bir aparatı kullandım bu model için. Önceden yaptığım seramik boncuklarım vardı. (Mavi olan) Onunla yanına yakışacağını düşündüğüm krem renkli kristal boncuğu birleştirdim. Küpe aparatıyla da beraber hoş bir küpe oldular.

Bir iş birliği daha. Yine seramikten yaptığım, altın sarısına boyadığım parça ile boncukları bu şekilde birleştirdim. Birlikte hoş bir görüntüleri var bence.

Ooo papatya... Seramikten yaptığım bu papatyaları küpe çivisi ile birleştirip vernikledim. En sevimli parçalardan biri de bunlar. 
Bu da eh işte dediğim bir parça. Yine seramikten yapılmış ve yarı oje yarı boya ile renklendirilmiş. Kötü diyemiyorum ama çok güzel diye övemiyorum da malesef. :d
Taze yaptığım işlerden. Şıkır şıkır ses çıkaran küpelerden. Evde yakın zamanda yapılan bir sandık temizliğinden sonra kullanılmayan bileklik, küpe, tespih her ne varsa bozulup boncukları tarafımca istiflenmiştir. Burada da o boncukları bilştirip kafama göre bir şeyler oluşturdum. Takı çivilerine dizip aparatlarla birleştirdim. 

Sıra geldi kolyelere. Bu kolye çok hoşuma gidiyor. Papatya deseninin bu sene çok popüler olmasıyla her yerde görür olduk. Bazıları çok klasik olsa da bazıları da gerçekten şık duruyordu. Bu modeli de yine bakındığım bir sırada görmüş ve benzerini yapmaya karar vermiştim. Papatyaları yaparken bu sefer ip yerine tel kullandım. Daha tok bir duruşları oldu böylece. 
Bir diğer papatya ise rengarenk bir şekilde. Başka bir model için halka şeklinde papatyalar yapmaya uğraşırken oluşan bu şekil ile yapmak istediğim şeyi yapamadım. Ama renkli papatyalardan oluşan halkayı da çok sevince böyle bir şey yaptım. Kullandığım zincir çocukken taktığım bir kolyenindi. Bu şekilde onu da değerlendirmiş oldum. 
Çocukluğumdaki kolyeden kalan parçalar burada da değerlendi. Bir kolye ucu yaptım onlarla. Düğüm kapama aparatı ile de kolye ucunu takmak için kullanılabilecek kısmı oluşturdum.
Aynı çocukluk kolyesinden bir kolye ucu daha. 
Papatya deseninden bir de bileklik yapmıştım. Bu sefer ortasını kristal boncuklarla yaptım ve gerçekten hoş bir hava kattılar. 
Benzer bir bilekliğin beyaz boncuklarla yapılmış hali. 
Bu başarısız olmuş bir model. Yamuk yumuk bir şey oldu. Bunu Elde dokuma tekniği ile yaptım. Orta kısımları boncuk dizerek iki ucu birleştirmek istedim ama bir türlü düzgün olmadı. Birbirlerinin üzerine çıktılar. Ayrıca renklerin dizilimi de çok uyumsuz oldu. Yani bunu beceremedim. Yine de fikir olur diye koyayaım dedim. Böyle bileklik modelleri çok hoş duruyor. 
Tellerden yaptığım bir çiçek modeli. Daha ufak olsa daha kullanışlı olurmuş ama böylede güzel. Yok gibi geliyor takınca. Saçların arasında da çok şık duruyor bence. 
Bir başka tel projesi de burada. Bu sefer teli inci ile birleştirdim. Rengi çok güzel. Henüz kullanma fırsatım olmadı ama bakalım. Ağır bir parça gibi duruyor uzaktan, yakından ise benim uğraşırken inci üzerinde bıraktığım çiziklerle çocuk işi gibi duruyor. :D
Bir kolyemiz de burada. Bu kolyeyi internette bulduğum bir tarif videosu ile yaptım. Onu buraya bırakıyorum. 
Bu da videodan aldığım bir model. Onunkini de buraya bırakıyorum. Ben bu parçayla broş yapmayı düşünüyorum. Oratasına kullandığım boncuk bir tespihin boncuğuydu. Arka kısmı mavi tonlarında. Ama bu ton daha çok yakıştı bence modele.

Çok sevdiğim modellerden biri daha. Bu küpeler çok şık bence. İp yerine misina kullanmış olsam daha da düzgün görünürmiş ama böyle de kurtarıyor. Eldeki boncukları düzerek ve onları bir incide birleştirerek elde ettiğim bir model. Gerçekten yapımı çok kolaydı.

Şeker gibi bir model bu da. Çiçek örgülerle boncukları birleştirdim burada. Kim görse çok beğeniyor. Çiçek örmek çok kolay bir şey. Düzgün açıklayan bir video bulursanız gerisi çocuk oyuncağı. Her renkte, her boyutta yapabilrisiniz. Böyle örgü çiçeklerle yapılan çok hoş modeller de var. Buraya ve buraya gördüğüm sayfaları bırakayım belki eli daha becerikli olanlar yapmak ister. 
Boncuk dizme ile oldu bitti olan bir model de bu. Ben internetten zincir sipariş etmiştim. Ama zincir milimini anlamadığım için dikkat etmemiştim ve böyle kocaman bir zincir geldi. Çok da fazla. İşte ben de ne yapsam nasıl kullansam diye yer arıyorum ona. Bu da bulabildiğim yerlerden biri. 

Bir başka boncuk dizmeyle biten bir model. 

Ve telle boncukları birleştirdiğim bir model. Bunu küpe aparatları ile de birleştireceğim ama rengine uygun bende yoktu. Bakalım duruyor şimdilik. 
Bir başka internet modeli daha. Bunu nereden aldığımı hatırlamıyorum. Ama klasik bir model pek çok yerde bulunur. Ortası inciden oluşan bir küpe. Hoş bir duruşu var.
Birkaç tane de yapıp çevremdekilere hediye ettiğim modeller var ancak onların resimleri yok malesef. Böyle işte hem kendime hem sevdiklerime ara ara yaptığım bir hobi bu da. Uğraşması çok keyifli. Kullanışlı şeyler orataya çıkınca daha da keyifli. Siz de denemek isterseniz önce işinize yarayacak kadar malzeme alıp sonra yavaş yavaş genişleterek ufak bir takı yapım köşesi oluşturabilirsiniz. Umarım beğenmişsinizdir.
Mutlulukla kalın.

13 yorum:

  1. Takılar çok güzel, bayağı el emeği var. Bileklikleri ve kolyeleri sevdim. Küpeler de renk renk hoşmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim. :)

      Sil
  2. küpeler çok şirin eveet, bunları etsy de satabilirsin, bir ara düşün ve dene yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Bir ara düşündüm, araştırdım ama hem tasarımların tamamen bana ait olamamsı hem de muntazam işler olmaması yüzünden vazgeçtim. Aslında babam da amigurumi yapıyor. Bir sürü figür yaptı hatta. İkimiz beraber bir sayfa açalım diyorduk ama sonra birkaç kötü olay yaşandı ve dikkatimiz başka şeylere yöneldi. Bilmem ileride ne olur? :)

      Sil
  3. Ay'lı küpelere bayıldım😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğenmenize çok sevindim. :)

      Sil
  4. Ay'lı küpelere bayıldım😍

    YanıtlaSil
  5. Erkek bileklikleri yaparsanız isterim ben de :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden olmasın, teşekkür ederim ilginiz için. :D

      Sil
  6. Bunları yapmak da terapi gibidir. Güle güle kullan, hepsi çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Gerçekten öyle.

      Sil
  7. Ellerine sağlık çok güzel olmuşlar. Önceden evde kendi hazırladığım hamurlarla yapıyordum bu takı işlerini ancak malzemeleri hatırlayamıyorum. Seramik hamuru ağır ve rahatsız edici olmaz mı diye düşündürdü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Beğenmenize çok sevindim. :) Aksine çok hafif oluyor bence seramik. Mağazalardaki büyük küpelere, kolyelere nazaran aşırı hafif. Kağıt hamuru benim kullandığım. Das markası, belki de o yüzdendir. Diğer markaların ağırlığı nasıldır bilemiyorum.

      Sil