Neler Hakkında Yazıyorum?

9 Ağustos 2020 Pazar

The Shipper - Dizi

 Merhabalar.

O kadar uzun zaman oldu ki ne buraya yazmak için ne de okumak için gelebildim. Sadece başı boş bir şekilde sürüklendiğim bir zaman dilimiydi. Neden böyle oluyor bilmesem de bu durumdan gerçekten sıkıldım. Artık bir şeyler yapmak, hayatıma düzen getirmek istiyorum. Evin kalabalık oluşu, benim kendi odamın olmaması, okulların belirsiz durumu, geniş ailemizde yaşanan değişik ve hareketli meseleler hepsi beni yavaşlatıyor sanki. Böyle söyleyince kendime bile bahane gibi geliyor aslında. Şu hevessizliğimden bir kurtulamadım gitti. Bir an geliyor düzeldi diyorum sonra hop tekrar aynı döngü. Böyle giderse pişman olacağımı da biliyorum. Off neyse bu kadar şikayetlendiğim yeter. İşte bu sebeplerle blogu epey boşladım. Sizleri de ziyaret edip yazdıklarınıza bakamadım haliyle. Biraz toparlanıp arayı ısıtalım diye bir dizi yazısı gireyim dedim. Dizimizin adı The Shipper. Bir Tayland dizisi. Daha bu Cuma final yaptı. Türüne romantik komedi, bl diyebilirz. Bl nedir diye soranlar varsa, boy's love kelimelerinin kısaltması yani iki erkek arasındaki aşk hikayesi. Bizim ülkemizde bunun düşüncesine bile karşı olan insanlar var biliyorum o yüzden rahatsız olacaksanız sayfayı kapatabilirsiniz. Ama dizi gerçekten çok eğlenceliydi bir şans vermek isterseniz de okuyup bir bakın derim.

Dizinin konusu şöyle; Pan ve Soda okullarındaki Way ve Kim isimli iki öğrenci üzerinden hayran kurgusu yazan liseli öğrencilerdir. Way okulun serserisi, Kim ise en başarılı öğrencisidir. 

Resimdekiler Pan, Way ve Kim.

Gerçekte çok yakın arkadaş olan bu ikili kızlarımızın onları shiplemesi ve onlar hakkında bir bl kurgu yazması ile shipper dünyasında sevgili ilan edilirler. Bu kurguyu okuldan da okuyan kişiler vardır ve Way ile kavgalı olan bir çocuğun kulağına gider. Çocuk Way ile dalga geçer ve ikisi dövüşmeye başlar. Kim gelip olaya müdahale eder ve WayKim ikilisi kötü çocukları yener. Ancak okul yönetimi kavgayı duymuş ve artık disiplinsizliğinden bıktıkları Way'i okuldan atmaya karar vermiştir. Kendi yazdıkları kurgu yüzünen shiplerinin ayrılacağını öğrenen Pan ve Soda çok üzülürler. Pan okul çıkışı gidip Kim'e kurguyu onun yazdığını söyleyip özür diler. Kim de onu eve bırakmayı teklif eder. Yolda bu ikili motor kazası geçirirler ve ölüler diyarına giden ruhları Ölüm Meleği ile karşılaşır. 

Ölüm meleğini Jennie canlandırıyor ve bence ondan başkası da yapamazdı.

Ancak bir sorun vardır Ölüm Meleği Pan ve Kim ölmediği halde ruhlarını yanında getirmiştir ve bu durumu çözmek için ruhlarını dünyaya geri gönderir. Dünyaya gelip tekrar gözlerini açan ikili bir de bakarlar ki ruhları yanlış bedene girmiş. Pan uyanıp kendini Kim olarak bulur üstelik kendi bedenindeki Kim uyanmıyordur. Ölüm Meleği'nin eğer birine söylersen seni öldürürüm tehdidi ile de kimseye gerçeği anlatamaz. Artık bir çözüm bulana kadar Kim gibi davranmak zorundadır. Bu süreçte de shiplediği çifti gerçeğe dönüştürmek için harekete geçer. Zamanla Way ve Kim arasındaki ilişkiyi, Kim'in şaşırtıcı aile üyelerini, gerçek Kim'i ve aslında hep uzaktan izleyip hakında her şeyi bildiğini düşündüğü insanların gerçekte nasıl biri olduklarını, hayattan ne istediklerini öğrenmeye başlar.

Diziyi ben çok sevdim. Daha başlamadan önce merakla beklediğim diziler arasındaydı. Benim gibi bir shipperın duygularını iyi yansıtmıştı bana göre. Her ne kadar ben Pan ve Soda kadar aşırıya kaçmasam da sadece ekrandan tanıdığım insanların bambaşka duyguları ve düşünceleri olduğunu göstermesi güzeldi. Bu olayı abartan ve hayran oldukları kişileri yaptıkları yüzünden yargılayan kişiler için bir ayna olur umarım. Dizi de bir de Khet karakteri var. Pan ve Soda'nın sınıf arkadaşı. 

Ya bir insan bu kadar mı güzel sever? Bayıldım hem karakterine hem de oyuncunun kendisine. Zaten oyuncuların hepsini çok ama çok sevdim. Harika iş çıkarmışlar. Tayland dizilerinde genel bir kalite sıkıntısı var bu dizide çok az yer gözüme battı genele göre iyi iş çıkarmışlar. Şimdi gelelim biraz sohbet kısmına...

***Spoili bölge***

Finali itibariyle herkese isyan ettiren bir dizi olsa da genel olarak beğendiğim ve bu türü seven herkese önereceğim bir dizi The Shipper. Finali benim de içimde burukluk yarattı ne yalan söyleyeyim. Çok büyük haksızlıktı Way ve Kim'e olanlar. Hiçbir şey başlamadan her şey yarım kaldı. Böyle olmaz ama. Fluke, Way'i oynayan oyuncu, harika bir iş çıkarmıştı. Bu kadar canımın yanmasının sebebi kesinlikle onun karakterin yaşadığı acıyı bu kadar iyi anlatması oldu. Khet ve Pan çiftini en başından beri destekliyordum zaten o yüzden finalde mutlu olmaları beni de mutlu etti. Sırıtarak izledim o sahneleri. Ölüm Meleğine ise ba-yıl-dım. Jennie harika biri. Enerjisine hayranım. Bu tür hafif çatlak karaktere çok yakışıyor.

Dizi baştan sona hikayesi sağlam ilerleyen bir dizi bana göre. Karakterlerin davranışları, ilişkilerinin seyri hepsi yeri geldiğinde mantıklı durmuş. Way ve kız arkadaşı arasındaki olaylar ve daha sonra Way'in Kim'den hoşlandığını fark etmesi en sevdiğim sahnelerden. Telefon ekran resmi hakkında konuşmaları ve daha sonra Way'in ekran resminin gözükmesi benim ekran başında erimem falan. :D

Bir diğer unutamadığım sahne ise aşağıdaki resimlerin olduğu sahne. :D Kim bedeninde Pan, Khet'i tehdit ediyordu. Yaa aklıma geldikçe kıkırdamak istiyorum. Tipe bak ya şapşik. :P 

Ölüm Meleği'nin gelip Way ve Khet'e vurulması Pan'ın onu engellemek için yaktıkları hele en çok eğlendiğim anlardandı.
Bu sahnede çok güzeldi. 

İtirafın güzelliği. 😍
Biraz içimi acıtan fotoğraflara geçelim. Olmadı böyle ya olmaz. Gerçekten haksızlıktı bu. Yani anlıyorum bazen akılda kalcı olması için ana karakterin ölümü doğru bir hamle olabilir diziyi yapan kişiler olarak. Yani ben de mutsuz son olsun hayatım boyunca onun acısını çekeyim diyen bir mazoşistim ama bu olmadı. Çok yarım kaldı Way ve Kim... 




Bunlar da kendi yaptığım gifler. Way'in bakışı, duruşu, iç çekişi, elinin titremesi, yutkunması, gözünden düşen o yaşlar, buruk gülümsemesi... Off hepsi öyle dokunuyor ki bana. İçim sızlıyor bakarken bile. Ben asla atlatamayacağım galiba bu sonu. 







Sonunda Pan gerçek aşkını buldu. Bizde Khet ve Pan için sevindik. Bir yanım buruk ama güzel hatırlayacağım bir dizi oldu böylece The Shipper.

***Spoili bölgeden çıktınız.***
Bu türü sevenlerin beğeneceğini düşündüğüm bir dizi The Shipper. Konusu ve çekim kalitesi çoğu Tayland dizisine göre daha iyi bence. Müzikleri şahane hala arada dinliyorum tam sevimli sevimli dans etmelik bir jeneriği var. Oyuncular da çok iyi iş çakarmışlar. Yani bir şans verin derim. Ben sevdim.
Bu arada uzaklaştıktan sonra geri dönüp yazmak çok iyi geldi. Umarım yazma hevesim kaçmaz ve aklımdaki milyon tane şeyi de azar azar yazmaya başlayabilirim. Bana daha planlı bir insan olmam için dua edin lütfen. :D
Umarım keyif almışsınızdır okurken. İzlemeyi düşünenlere iyi seyirler. İzlemiş olanları yorumlara beklerim.
Mutlulukla kalın.

7 yorum:

  1. O kadar iyi anlıyorum ki şu an seni. Umarım ikimizde silkelenip süper çalışkan birer atom karıncaya dönüşürüz. :) Eğer izlersen umarım beğenirsin. Rica ederim. :) Aja aja fighting!!! :D

    YanıtlaSil
  2. Yaaaaa tamamen kapağının tatlılığı için açtım gerçekten yazınııı *-* İlgimi de aşırı çekti. İlk bölümüne bakacağım şimdiii *-* 12 bölümcükmüş zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kapağı çok tatlı buluyorum. Umarım beğenirsin. :) Bölümler de kısa zaten.

      Sil
  3. seni görmek güzel tabii. diziyi duymadıydım. ilginç konu, böle bi dizi izlemedim herhalde daha :) shipper cı olmak hoş bişey olsa gerek hihihi, oppacı daaaa ha ha haaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Geri dönmek de güzel. İkisi de güzel bana göre abartıp kendine eziyete dönüştürmezsen bir noktada insanı mutlu edip günlük hayatın işlerinden uzaklaştırıyor. :)

      Sil
  4. ya şuan izliyorum konusuna bakmak içib açtım ama kötü sonluymus anladıgım kadarıyla devam etmiycem keşke başlamasaydım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet malesef kötü son ve öyle insanın içinde kalan 'nasıl yani, bu da yapılmaz' dediğiniz türden. Ben izlerken eğlenmiştim devam ederseniz eğlenceli olabilir finali hariç.

      Sil