Neler Hakkında Yazıyorum?

23 Eylül 2016 Cuma

High School Debut - Manga

Pek çok nedenden dolayı uzunca bir süre ihmal ettiğim bloğuma nihayet kavuştum. Hala tam olarak işlevini oturtamasam da beni mutlu ettiği sürece var olması gerektiğini düşünüyorum. Ve lafı uzatmadan beni mutlu eden bir diğer şeye yani mangalara geçiyorum. Yeni keşfettiğim ve bir çırpıda bitirdiğim bir manga ile karşınızdayım. High school debut.
Manganın konusu şöyle; Nagashima Haruna orta okulda kulüp aktivitelerine katılmış ve Softball sayesinde de kaslı bir görünüme sahip olmuştur. Gelin görün ki bu kızcağımızın bir de shoujo manga hayranlığı vardır ve bir gün o mangalardaki gibi bir aşk yaşamak istemektedir.
Yaptığı her işi olağan dışı bir şekilde ciddiye alan Haruna bu sevgili bulma işini de aynı ciddiyetle ele alır. Lise hayatı başladığında Softball'u tamamen bırakır ve bulabildiği her moda rehberinden bilgiler alarak kendini popüler birine dönüştürmeye çalışır. Çünkü ona göre popülerlik iyi bir erkek arkadaşa giden en önemli yoldur. Ancak işler istediği gibi gitmez gerek yapılı vücudu gerek aşırı heyecanından dolayı yaptığı abartı hareketler onu çevresindeki erkeklerden uzaklaştırır. Bu sırada şans eseri karşılaştığı Komiyama Yoh'tan onun koçu olmasını ister.
Okuduğu lisede ikinci sınıf olarak karşısına çıkan Yoh biraz nazdan sonra -tabi bana göre- Haruna'daki o kendini adamışlığı görür ve kabul eder.
Şimdi bu tatlı çiftin hikayesine göz atabiliriz.

-Kızımız o kadar umutsuzdur ki bakın ilk çıkma teklifine tepkisi nasıl olmuş.

-Koçluktan sonra bir alışveriş faciası.
Sonra cesur Haruna'mızdan gelen itirafla çıkmaya başlarlar. Haruna karakteri o kadar saf ve iyi niyetli ki olmadık zamanlarda aşkını itiraf etmeler, en hassas konularda ima edileni anlayamamalar, ilk öpücükten sonra Yoh'un yüzüne bakamamalar daha bir sürü sayabilirsiniz. Bunların hepsi de yapmacıklıktan uzak yansıtılmış bu yüzden çok sevdim.

-Birilerini buluşma heyecanı sarınca...

Ama Yoh ne yapsa çok tatlı geliyor Haruna ne yapsın.

-Belki de kızımızın bu samimi heyecanı Yoh için yeni bir kişiliğin kapılarını açıyorudur. Ne dersiniz?

Ve aşkın gücü :)

-J-yapımları ucundan bile izleyen bilir. Gece pansiyonda kalmanın pek de saf olmayan bir anlamı vardır ancak Haruna için durum biraz farklı. O gece pansiyonda kalmaya, sabah olunca daha çok yer gezeriz iyi olur mantığıyla yaklaşan birisi. Ancak bizim kızımızın saf dünyasını yıkan Asami (Yoh'un kızkardeşi) bakın kızcağızı ne duruma sokuyor.


-Romantik Yoh'tan devam edelim. Sevdiği ile beraber olmak için tezahürat takımını seçen Yoh.

-Her Shoujo mangada hemen hemen bir kalp kırıklığı oluyor. Burada da Yoh'un önceki gönül işlerinden kalma bir acısı var. Eski sevgilisi Yoh ile buluşmak ister tabi burada bile Haruna olayı anlamayıp eski sevgiliye destek olur neyse siz okursanız anlarsınız. İşte bu görüşmeye reddeden Yoh'a Haruna'dan tepkiler.
                                      



-Evet, erkek karakterimizin kızımızdan bir yaş büyük olduğunu yeniden belirtelim. Peki efendim bu ne demek? Üniversite yüzünden bir yıllık ayrılık demek. Çiftimiz de ayrılık acısını göğüslemek zorunda kalanlardan. İşte ayrılık öncesi bir kaç kare.


Bir erkeğe bu yüz ifadesini yaptıracak veda konuşmasını siz düşünün ve meraktan hemen açıp mangaya başlayın. :)

-Hep kızlar olmaz. Bakın bir erkeğin endişeleri nelermiş.
Haruna'ya kırk yılın başı bir adam askıntı olur. Tabi bunu olağan üstü bir şey kabul eden Haruna ise olayı iyice büyütür. Burada Yoh, bu gibi durumlarda asıl yapılması gerekenin adamı yumruklamak olduğunu savunanlardan. Ancak bana göre bu biraz sıkıntılı zira kızımız her şeyden önce kaslarıyla tanınıyor.

 Sütten ağzı yanan misali yedi yirmi dört sorguya hazır olan bir adet Yoh.


-İlişki resmileşti ama bizim oğlan sanki kız arkadaşını hiç tanımıyormuş gibi bakın ne yaptı.
Resmileşmekten kasıt, ikisi de birbirinin ailesiyle tanıştı.


-Veda'dan önce.

-Veda öpücüğü. 


-Bir yıl sonra.

-Ayrıca bu manganın bir de filmi var. Ben normalde live-action olan yapımları pek sevemiyorum ama bu sefer beğendim. Özellikle Haruna'nın şaşkınlıklarını anime tadında hareketli bir şekilde izledikten sonra mangadaki olaylar daha çok oturdu. İzlemek isterseniz de eğlenebileceğiniz bir film olduğunu düşünüyorum.

Evet bir yazını  daha sonundayız. Ne kadar özlediğimi şimdi daha iyi anladım. Yeniden yazıyor olmak harika hissettiriyor. Umarım ileride sıkılmadan sürdürdüğüm bir yer olur burası. Birazcık kaçıp uzaklaşmanın kimseye zararı olmaz öyle değil mi?
Mutlulukla kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder