Neler Hakkında Yazıyorum?

3 Şubat 2021 Çarşamba

Kelime Oyunu - 10

Merhabalar.

Bu hafta etkinliğimizin kelimelerini sevgili EsTen verdi. Buradan yazısına gidebilirsiniz. Bu haftanın kelimeleri parmak ucu, veda, ruh, sevilmek, satır.

Bu hafta kendimi yazdım. Bu sıralar gelecek kaygısı, okul sorumluluklarının stresi, belirsizlik gibi sorunlar yüzünden yaşadığım depresif hallerimi anlattım. Belki bir yorum gelir beni çeker çıkarır, belki biri  bir akıl verir diye de buraya yazmak istedim. Ya da belki -inşallah değildir ama- birileri de benim gibidir ve yalnız olmadığını anlar. 

***

Ruhunu sıkan duygulardan bir türlü kurtulamıyordu. Beyni asla susmuyor, sürekli aynı düşünceleri kendine yük edip duruyordu. Kafasını toplamalıydı. İleride olacak şeylerin ya da şu an olmayan şeylerin stresini bugüne taşımamalıydı. Sorumlulukların ağırlığı altında ezildiğini hissediyordu. Nasıl altından kalkacak, nasıl başarılı olacak bilemiyordu. Ama çalışmadan da hiçbir şey elde edilmezdi. Pek çok defa okuduğu okulu bırakmayı düşündü. Sadece yorulmak, başarısız olmak istemediği içindi bu düşüncesi. Daha denemeden pes ettiğini biliyordu. O yüzden bu fikirden uzaklaşmak için uğraşıyordu. O birkaç yıl önceki hevesli kız neredeydi? Pandemi ve ülke gündemi onu her gün umutsuzluğa sürüklüyordu sanki. Bir gün iyiyken diğer günler ruhu bataklığa gömülmüş gibiydi. Geçmeliydi bu his geçmeliydi. Bir an olsun huzur bulmak için satırlara sığındı. Okudu, yazdı. Kafasındakileri aktardı. O an için kurtardı bunlar onu. Peki ya sonra diye düşündü. Biliyorum tüm ömrüm böyle geçmeyecek ama bu hislerden nasıl kurtulacağım? Akıl almak istiyordu. Ailesine sığınıyordu. Bu dünyada sevildiğini en çok hissettiği yere sığınıyordu hep. Onlarsız yaşamayı düşünemiyordu. Onları hayal kırıklığına uğratmak istemiyordu. Ama çökmüştü sanki. Sürekli esniyordu, uykuluydu. Korkuyordu. Neyden korktuğunu bilmeden. Bu korkuyu nasıl yeneceğini bilmeden öylece bekliyordu. Silkelenmek, bir şeyler yapmak istiyordu. Hadi dedi kendine. En azından ufacık bir şeyler yap derslerin için. Hocasıyla olan görüşmesine kadar en azından konuyu anlamış, ufak tefek bir şeyler yapabilen biri olmak istiyordu. İstediğiniz kadarını yapamadım ama bu kadarı olur mu, buradan devam ettirilir mi demek istiyordu. Bana yol gösterin demek istiyordu. Ama bunu hocasına söylemekten de korkuyordu. Karşısında bilgisiz, kafası karışık görünmekten, gözünden düşmekten korkuyordu. Sahi gözüne girmiş miydi ki? Bunları düşünmenin faydası yoktu. Asla bilemezdi. Bir şeyler için çabalamalıydı. Herkes çabalıyordu tek o değil. Dünya böyle bir yerdi. Asla mücadele bitmez. Daha hayatta ne yaşamıştı ki. Bir programı yazamadı diye neydi bu bezginlik. Parmak ucu kadar görmüştü dünyanın gerçek yüzünü. Kim bilir daha neleri vardı. Derin bir nefes aldı. Nefesleri göğsüne sıkışmış gibiydi bu sıralar. Dolu dolu nefes aldığı zaman bile içinde tıkanıyor gibiydi. Artık gülümseyemiyorum bile diye düşündü. Sanki neşe ona veda etmişti bugünlerde. Neden gülemiyordu? Nedendi dönüp dolaşıp aynı şeyleri düşünmek? Keşke beyninin o kısmını susturabilseydi. Birilerine anlatıp 'nolur bir çare, bu yaşadığım da ne böyle' diyebilseydi. Yalnız olmadığını da biliyordu. Kim bilir kaç kişi onun gibi hissediyordu hayatta. Dualar ediyor hem kendinin hem böyle hissedenlerin yüreğine ferahlıklar diliyordu. 

***

Bitemedi hikayem. Kendimi yazdığım için galiba. Birkaç gündür böyle bir ruh halindeyim. Ne yapacağımı da bilmiyorum. Elim kolum bağlı gibi. Ben de sizlere dert yanmak istedim. Benden daha tecrübeli, daha bilgili kişilerin fikirlerini alabilirim böylece. Yorumlarınızı merakla ve büyük bir umutla bekliyorum.

Mutlulukla kalın.

42 yorum:

  1. Bu ruh halinin içindeyim çoook uzun zamandır. Kendi zihnimin içini okuyor gibiydim resmen. Umarım en kısa zamanda rahatlarsın, rahatlarız. Yani bilemiyorum... Bir şekilde. Belirsizlik çok kötü bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Umarım hepimiz için. Ben genelde kafama takıp çözemediğim okul ya da hayat problemlerinde böyle hissediyorum. Çözünce rahatlıyorum ama tekrar bir problem olunca yeniden geliyor bu hisler. Modumun bu kadar kolay düşmesi çok yoruyor. İnşallah sen de bir çıkış bulursun. Gönlümüze ferahlıklar gelir inşallah. :)

      Sil
  2. Bende böyle bir dönemden defalarca geçmiştim sonra bir şey farkettim hayatta her şey bizim içimizde dert dediğimiz şeyleri ne kadar görürsek bir o kadar hüzüne dalıyoruz oysa hayat basit aslında içinden nasıl geliyorsa öyle yaşamalısın nasıl mutlu olacaksan onu seçmelisin gerekirse sevdiğin insanlara bile meydan okumalısın çünkü kimse senden daha değerli değil. Allah gönlümüze inşirah ferahlığı versin 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Amin hepimize inşallah. :) Haklısınız ama benimki oturup verilmiş kararlardan çok anlık bunalımlarla alınanlardan. O yüzden durup düşünmek gerekiyor. :)

      Sil
  3. Okurken kendi içimi hissettim sanki. Kendinizden yola çıkarak yazmanız da ayrı bir keyifli kılmış tüm bunları. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Dilerim siz de atlatır ve hiç yaşamazsınız böyle duyguları bir daha.

      Sil
  4. Sanırım sorunun kökeni şu olmamış dediğiniz ders. İstediğinizi yapamadığınız için ruhen çökme olmuş.
    Bu banada çok olur. Aynı ruh halini yaşarım.
    Kurtulmak için yapınca iyi yaptığım başardım mutlu olduğum şey ne ise yapmak. Bu belkide kafa dağıtmaktır.
    Ama deneyin.
    Kendimi çok sık bu halde bulurum ben.
    Demesi kadar kolay olmuyor ama çaba lazım
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız. Akşam sorunumu çözünce rahatladım ama bir kere o ruh haline girince düzelmesi uzun sürüyor. İnşallah geçiyor yavaş yavaş. Dediklerinizde haklısınız. Ben böyle anlarda hiçbir şey yapamaz oluyorum. Hiçbir şey keyif vermiyor hep aklımda o düşünceler geçiyor. Ama dediklerinizi aklımda tutacağım. Teişekkürler. :)

      Sil
  5. Ülkemizin bütün genç simaları geldi gözümün önüne, yazını okurken

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef gencler boyle hissediyor cogunlukla. Arkadaslarimla konustugumda da boyle cumleler duyuyorum. Insallah hepimiz gelecege daha umutla bakabiliriz.

      Sil
  6. Üç yıldır işssiz bir mühendis olarak yazıyorum bu satırları size.. o kadar güzel anlatmışsınız ki hislerinizi, teşekkürler.. Umutsuzluk bu süreçte en büyük düşman aslında.. İnsana tokat gibi çarpan kayıplar sonucunda toparlanıveriyorsunuz, başka bir açıdan bakıyorsunuz hayata, benim böyle oldu aslında.. Demem o ki her şeyin başı sağlık.. Varsın sağlımız yerinde olsun, hayatın akışında elbet bizlerde yolumuzu bulacağız buna inanalım :) Umarım en kısa sürede siz de bu ruh halini atlatırsınız, yazdıklarımız, okuduklarınız size iyi gelir belki kim bilir ilham olur hayatınıza..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizinle meslektasim demek. Benim de mezuniyetimden beri uc sene gecti ama yuksek lisans yapiyorum diye is aramadim hic. Ileriyi dusundukce geliyor zaten bu dusunceler. Guzel dusunceleriniz icin tesekkur ederim. :)

      Sil
    2. Umarım bir an önce iş buluruz zor bir süreç..İnsan mesleğinden de soğuyor, çalışmaktan da soğuyor.. Sürekli kendimizi telkin etmemiz gerekiyor.. Olacak Olacak diye.. Umarım iş bulursak hayırlısı olur :)

      Sil
    3. Insallah tum isteyenlere hayirlisiyla, guzel isler olsun. :)

      Sil
  7. Zaman zaman hepimiz benzer duygular yaşayabiliyoruz. Pandemi sürecininin de olumsuz etkileri büyük kuşkusuz. İçinde bulunulan anın gelip geçici olduğunu bilmek en önemli motivasyonlardan biri olabilir. Herşey beyinde biter. Önce bir karar vermek ve istenen hedefe ulaşmak için herşeye rağmen yılmadan gayret etmek gerekir. Ve hep denir ya başlamak bitirmenin yarısıdır diye. Başlamak ve yapmak, her ne ise o iş onu şimdi, şu an yapmak, ertelemeden yapmak gerekir. Bitirdiğinde yaşayacağın o büyük hazzı, o büyük mutluluğu hayal etmek de iyi gelir. Eminim sen de toparlanarak hedefine yürüyecek iradeyi ortya koyacaksındır Bonheurcuğum. Kolaylıklar ve başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. :) Cok haklisiniz. Umarim o gucu bulabilirim icimde.

      Sil
  8. Beni anlatmışsınız :) Son bir aydır ne eksik ne fazla bu durumdayım. Bende kendime soruyorum sahi "O birkaç yıl önceki hevesli kız nerede?"
    Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım hepimiz için geçer bugünler. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  9. ya senin bu sölediklerin biz türklerin ata sporu gibi bişi yani, bu şekilde yetiştiriliyoruz bizler, yani kendi isteklerini, geleceğini belirleyemeyen, yaratıcı olamayan insanlarız, ve kendi kendimize de motive olamayız, o yüzden kurslara gidenler hocalara der ki, hocam beni bana bırakmayın, bırakırsanız çalışmam. yaniii sadece sen değilsin, hepimiz böyleyiz, bu tabii avrupa, kanada insanı için filan geçerli değil, bizde böyle durum. eh pandemi, işsizlik, kötü ekonomi, hepsi bir araya geliyor ve umut kalmıyor tabiii herkes bu durumda ama şu da var ki bunu kabul etmemek de gerekiyor :) evet durum bu şartlar bu ama içimizde bir ateş varsa, stamina deniyor buna, hiçbir şey bize engel olamaz, ama bizler böyle içten içe tutuşan, hedefleri olan insanlar olamıyoruz, bir de şu var kiii, her şey geçecek evet, bu da geçer, ve sal gitsin çok da düşünme, gevşe yanii, zaten olacak olan oluyor bir şekilde, olması gerekiyor ki oluyor :) heey iyi miiiii bak ne güzel karıştırdım kafanııı, oleeey hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru. Gündem hep karışık ve negatif olunca etkileniyoruz haliyle. Bugün haberleri dinledim hiç iyi bir şey yok. Sanki ülke batmış altında debeleniyoruz. Bunları görünce de umutlu olamıyorum. İşe girsem sömürüleceğim ve emeğimin karşılığını alamayacağım, üniversitede kalmak için uğraşsam torpilden yapamayacağım diye düşünüyorum. Ama biliyorum hayatta bir kısmetimiz, yaşayacağımız varsa gelip bizi buluyor. O yüzden dediğin gibi gevşeyip akışa bırakacağım. Şimdi üzerimdeki işleri güzelce halledip devamına sonra bakmak en iyisi. Teşekkür ederim yorumun için. :)

      Sil
  10. Geçmişin elemleri ile geleceğin endişeleri arasında boğuşur durur insan. Sanırım daha çok gençsiniz. Üniversiteyi bitireli birkaç yıl olduğuna göre genç sayılırsınız. Karamsar olmaya gerek yok. Evet, ülkenin şartları malum. Bu zamanda iş bulmak, para kazanmak, yuva kurmak, mutlu olmak gerçekten çok zor. Allah herkesin gönlüne göre versin.
    Herkes öncelikle kendi yaşadığı hayatı biliyor ve değerlendirmeyi buna göre yapıyor. Belki biz şükredilecek bir hayatın içindeyiz. Bizden çok daha zor durumda olanlar var. Basit bir kadercilik anlayışıyla başımıza gelene sabredelim, halimize şükredelim demiyorum elbette. Ama bizim yaşadığımız hayata hayallerinde bile ulaşamayan insanlar var dünyada.
    Bunları yazarken kendi iç sesimi de dinliyorum. Kafa tutuyor bana. Söylediklerine inanıyor musun, diyor. Yaşadığın sıkıntılar içinde hayata ne kadar pozitif bakabildin ki diyor. Diyor da diyor.
    Ne güzel bir ifadedir şu: Allah var, gam yok! 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru diyorsunuz. Zaten başka türlü insanın içi rahatlamıyor.

      Sil
  11. Hemen hemen aynı düşünceleri paylaşıyoruz bu aralar. Ama korkmayın, geçecek. Geçmeli yani ..

    YanıtlaSil
  12. düşünce yazılarını çok değerli buluyorum, blogunuzu takipteyim merhaba :)

    YanıtlaSil
  13. ya ben iki yıldır evde oturup yüksek lisansa hazırlanıyorum geçen yıl pandemiden korkup başvuru yapmadım bu yıl başvuru yapacağım ve mulakat sınavına hazırlanırken daralıyorum, dört yılda öğrendiğim çoğu şey uçmuş aklımdan. hocaların karşısına çıkınca salak gibi hissedeceğim diye stres oluyorum onların bilgi tecrübesine asla yetişemem karşılarında rezil olacağım diye düşünceler geliyor yani ama pes etmiyorum elimden geleni yapıyorum. rezil olursam da olurum napayım diyorum bazen elinden geleni yapmak önemli olan. bir de eski deneyimlerime göre ben hep böyle panik atak geçiririm sonra bir bakarım ki kafamda büyütmüşüm aslında. yani her şeyi sırasıyla düşünüp yaşayana kadar kafayı takmamak gerekiyormuş. lisansta tez yazarken de böyleydim mesela hocanın yanına her gidişimden önce kafayı yerdim ama görüşme sırasında sakinleşirdim. sunumlarda da böyle stres olurdum ama sunum sırasında sakin olurdum. yani çok fazla düşünme ileriyi, yapamam edemem yapamazsam nolur diye. sadece nefes al bir yüzünü yıka bir şeyler atıştır enerjini topla ve çalışmana odaklan. her şey sırasıylaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin basarilar dilerim. Cok haklisin aslinda ben de simdi bu yaziyi yazdigim zamana gore daha sakinim. Belirsizlik ve kendime guvensiz olmam endise ettiriyor bana da. Ama isin icine girince bir sekilde yasayacagiz dedigin gibi Simdiden dusunup kendimize eziyet etmenin anlami yok. Insallah en guzel yerlere gelirsin sen de. Tesekkur ederim yorumun icin. :)

      Sil
    2. sana da kolaylıklar dileriim güzel dileklerin için de teşekkür ederim senin için de aynı şeyleri diliyorum ve problemi çözmene de sevindiim :)

      Sil
  14. heey bak sana ne diceem, hepimizin dönem dönem oluyor sendeki bu ruh durumu ama bak bahar geldi ve arkasından yaz gelecek ve bütün ruh yükün eriyip gidecek tamammış mıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dogru diyorsun benimkini ben kendi kendime buyuttum. Tezi yapamayacagim dedim, neden bu bolumu sectim dedim, neden yl ye basladim ise baslamadim dedim ama o zaman sehir disina ise gidecek halde degildim. Hazir hissetmiyordum. Sonra hazir hissedince korona cikti eve kapandik. Simdi de her sey zor geliyor. Yorulmus hissediyorum. Bizim bolum devlete cok az atama aliyor bir arkadasimiz atandi. Ben de kpss calisayim dedim ama tezle beraber gitmez diye dusundum. Simdi bir yanim uzuluyor. Ozel sektorde calissam hep sehir disina buyuk sehirlere gitmem gerek ya kotu seyler yasarsam diye korkuyorum. Cevremde sag olsun hep kotuluyor sartlarini ozelin. Ailem her gun teselli ediyor ertesi gun yine ayni. Sadece uzulup, olumsuz dusunup, kotu hissediyorum. Ne teze ne de kpss ye calisamiyorum. Duzelmem lazim. Gelecekte olmayan ve gecmiste degistirilemeyecek seyler icin dusunmek bosuna. Insallah basaririm.

      Sil
    2. evet anlıyorum, bölüm, yüksek, iş, şu sıralarda birçok insan vallahi seninle aynı durumda, istenmeyen okul, şu sıralarda özellikle pandemi nedeniyle bitmeyen tez, yüksek lisans, iş kaygıları, ülkemizde çok insan böyle ki, birçok arkadaşım, senin durumunda olan, şimdi a101, bim, waikikiye girdi mecburen, ayda üç dört bin alıyolar, bu okul bölüm tercihleri de yine ülkemizin yarası, bizi bunu seçebilecek düzeyde yetiştirmiyorlar. şimdi bak, üzülüp düşünüp kötü hissetmek, bunun hıhıms sana faydası yok, bak burda yapacağın ne, salmak bırakmak koyvermek, bunu yaparsan o zaman huzuru bulcan, kendinle barışcan, o zaman belki yavaş yavaş önce tez biter, sonra kpss olur işallah, olmazsa da düşünürsün, bak başka bir konuda daha yüksek yaparsın, iş bulabilmek için şimdi sağlık masterı yapan bir mühendis var mesela, başka masterı olsa da :) bu konuda tek hatalı kendin değilsin, bu sorunun ülkemizin genel sorunu, kendinle uğraşmayı bırak artık ama seen :)

      Sil
    3. Haklısın benim de çevremde bölümünden memnun olmayan çok kişi var. Geçmişi didikleyince çözülmüyor. Çalışıyorum bakalım. Ama hiç içimden gelmiyor şu an. Bir iyiyim bir kötü. Ailem destekçi sağolsunlar geçecek herkes bir dönem böyle olur diyorlar. Allah büyük inşallah bu ruh halinden sıyrılırsam her şey daha iyi olacak. Teşekkür ederim desteğin için. :)

      Sil
  15. Size mutlaka yazacağım. İfadeniz öylesine güzel ki, yazmaya devam edin lütfen.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. Ben de yazmaya devam etmek istiyorum. Insallah kafamda isleri netlestirince yazacagim. :)

      Sil
  16. Bu ruh halinin içindeyim çoook uzun zamandır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz sayesinde geri dönüp okuma fırsatım oldu yazdıklarımı. Şimdi bu hisler nispeten gitmiş olsa da hafif bir iz bırakmışlar içimde hala görebilyorum. Dilerim her şey sizi için de böyle hisseden herkes için de düzelir. Kafaya takma, düşünme demek kolay ama yapmak zor biliyorum. Kendinizi mutlu edecek şeylere odaklanmanızı tavsiye ederim bu süreçte. Bir süre kaygılanmayı bırakıp kendi mutluluğunuzu düşünmek iyi geliyor bence.

      Sil
  17. heeeeey heeeey heeeey heyoooooo, umarım her şey yolunda gidiyoduuuuur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısmen yolunda diyelim. Eskiye göre mental olarak daha iyiyim. Teşekkürler sorduğun için. Buraları da, sizleri de çok özledim. :) Sen nasılsın?

      Sil
    2. saol iyiyim, pandemi nedeniyle evde geçiyor günlerim. sevindim daha iyi olmana. konuşmuştuk ya instadan, yapman gerekenleri yapcaktın, hadi hayırlısıı :)

      Sil
    3. Aynen hayırlısı diye diye ilerliyorum zaten yılardır. Bakalım. :)

      Sil